Näsby- Venestad

Det hade blivit en massa tjafs på Grönevi mellan Näsby och Venestad. Vems fel det var vet jag inte eftersom jag valde o följa EM-matcherna istället. Så om det var för att Näsbyspelarna är temperamentsfulla eller för att smygrasismen i Venestad är väldigt djup kan jag inte svara på med 100% säkerhet eftersom jag inte var där. Men av tidigare erfarenheter från båda lagen skulle jag gissa på att båda faktorerna spelade en stor roll. Venestad som var smarta nog att provocera i smyg och irritera motståndarna fick domaren på sin sida och kunde vinna matchen med 2-1 enligt personer som såg matchen och som dessutom är relativt neutrala. 
Kontrasterna är för stora när ett "Ghettolag" med kulturer allt från svenskt till afrikanskt möter ett lag där 2 mil av skog urskiljer dem från resten av civilisationen. Där tankesättet är, (Dem man inte känner hatar man). Skulle man vara färgad eller ha en massa nackhår, ja då hatar man dem ännu mer.

 Men att Haris "Chewbacca"  Feratovic blev utvisad kom dock inte som en överaskning !!!

Diskussionen på Kristianstadsbladets sportblogg verkar dock urarta där folk skyller på allt från att det var invandrarnas fel, o att dom borde åka hem till att det var fredag den 13e..
Alltid tråkigt när folk vädrar sina åsikter anonymt!!


Kommentarer
Postat av: Lokal invånare

Helt korrekt !!

2008-06-15 @ 17:01:28
Postat av: Johansen

Haris avstängd!? Vad synd! Hade sett fram emot att möta "Chewie" på torsdag.



Hade inte läst bloggen om det inte hade varit för dina åsikter om ditt och datt. Hade jag hållt med om allt du skriver hade jag slutat läsa för länge sen. Du ska uppröra! Du har äntligen hittat rätt forum för dina åsikter.



Håller man inte med och har svårt att någon tycker annorlunda är det ju bara att låta bli att läsa.



Av reaktionerna i fotbollsbloggen och döma så har Internet kommit till Venestad. ;)



Keep it up, Jet!

2008-06-15 @ 19:17:50
Postat av: arber

håller helt med johansson!

2008-06-16 @ 08:33:37
Postat av: Kristian

Vet att du skriver för att provocera, men du om någon verkar ju vara rasist. Hur kan du sitta och dömma ut ett helt lag? Ingen Venestadspelare bor i byn eller kommer därifrån. Dan har samlat ihop ett gäng som tycker det är kul med fotboll. Alla andra åsikter lämnas utanför.

2008-06-16 @ 23:53:49
Postat av: Jetmir

Det är helt enkelt den uppfattningen jag fått när jag tränade där o efter när jag spelat mot Venestad.

Ni har ju spelare som öppet är nazister som Mattias Hagman och Andre så kom inte med skitsnacket att ni bara är där för o spela boll. Så oskyldiga är ni inte.



Jag hoppas verkligen inte du svarar med att säga att dessa personer inte är öppet nazister. Halva stan har sett Mattias hänga med "fel" folk om man säger så.

2008-06-17 @ 02:26:26
Postat av: Kristian

Vad André tycker har jag ingen aning om. Han har precis kommit tillbaks till oss och jag känner inte honom personligen.



Jag vet vilka Hagman umgås med vid sidan om fotbollen. Innan sjuan började förra året hade spelarna möte med Dan ang. Mattias. Vi valde att ge honom en chans. Om vi gjorde rätt eller fel är svårt att avgöra. Hade kanske blivit värre om han inte haft fotbollen?



Om du vet att han fortfarande håller på med skiten får du gärna skriva det i ett svar. För vi andra vill inte ha med det att göra.



Hoppas att vi kan få dig att ändra uppfattning.



Fortsätt skriv, för din blogg är rätt kul att läsa. Bloggar ska provocera, men tänk dig för innan du dömer ut ett helt lag.



2008-06-17 @ 16:11:27
Postat av: Jetmir

Kristian jag tycker du formulerar dig på ett moget sätt. Men du kan inte förvänta dig att jag ska ändra uppfattning när du sitter o säger att ni har nazister i ert lag, att ni haft möte om det men valde att acceptera det. Jag är rädd att det finns smygrasism i dom flesta skogslagen, fast lite djupare rasism i Venestad. Tyvärr.

2008-06-19 @ 02:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0