Helgen som gått !!


                                                    Halsduk i 28 graders värme ??


Har inte skrivit något under helgen mest pga det fina vädret. Det borde vara förbjudet o sitta framför en dator när det är bra väder ute.

Vi skulle börja spela Paintball 17.00  så jag,Zolle och Emil var o såg KFF´s första halvlek mot Ramlösa (Undrar vilka dom är sponsrade av ?). KFF spelade väldigt bra den halvleken vi såg(alltså första halvlek). Nordgren var het och låg bakom det mesta. Det är jävligt kul o se KFF spela en attraktiv fotboll nu när man gjort sig av med träben som Tomasson, Ottfors och Senften. Långsammare och sämre fötter än Senften får man leta efter. Tänk att man kan få speltid i Allsvenskan bara för att man kan kasta långa inkast. Tomasson som tror att han är en stjärna bara för att han fick hoppa in o spela i Allsvenskan för Öster när halva laget var skadade. Killen har aldrig kunnat slå en 2 meters passning.
Innan vi var tvungna att lämna så ledde KFF med 3-1 och Ramlösa var totalt utspelade. Hur Ramlösa kunde vända till 3-3 förstår jag verkligen inte. KFF kanske släppte in ännu ett träben (Boven) ?

Nu till Paintballen. Denna gång spelade vi inte i någon skog utan de hade byggt något som skulle föreställa en bana bakom Laserdome. Den var under all kritik. Det var knappt så Haris kunde få plats med sitt huvud när han försökte ta sig in.
Sen när vi väl började spela så började vapnen krångla o killarna som skötte det kom på nya ursäkter till varför vapnet gick sönder varje gång någon fick utgå för att vapnet slutade fungera. Kanske är det dags o köpa ny utrustning?
Sen så hade vi tyvärr för få svenskar med, o för många blattar. Det var för mycket gnäll om vem som blev träffad. Vi pratade mer än spelade. Ta Murat t.e.x som sparade på sina kulor för att det inte skulle bli för dyrt. Han skött ett skott o sedan skrek till 3 personer i motståndarlaget att dom blev träffade. Han hade kommit på den briljanta idén att använda munnen. För det ju kostar inget, medans skjuta gör.
Vår ende svensk Niclas, han var ärlig iaf. Kanske för ärlig för killen hade tydligen träffat sina medspelare mitt under "kriget"
Jag själv gick ut med att försöka spela ärligt. De 3 första ronderna förlorade vi 2 av dem, o jag blev skjuten relativt snabbt båda gångerna. Jag blev jag skjuten långtifrån o även om det var klumpigt så var det ingenting o diskutera jag gick ut direkt. För även om man ibland kunde tänka sig va kvar så gjorde det för jävla ont ;).
Hann iaf med träffa Haris 2 gånger på huvudet. (Vilket för övrigt inte är så svårt). Jag lyckades också träffa Murat 2 gånger på huvudet. Killen hade av någon konstig anledning huvudet riktat åt helt fel håll. Varför kan nog ingen svara på men det var bara för mig o sikta och sedan träffa honom på det enda stället man inte har skydd. Och det är på bakhuvudet. Man kände hur adrenalinet rusade genom kroppen när man hörde honom skrika o svära åt den personen som hade träffat honom. När det gjorde så pass ont samtidigt som hela hans bakhuvud var helt grön så kunde inte en Murat fuska sig ur det. Så det var bara för honom att skrika träffad o gå ut ur banan.
Funderade faktiskt på att få in ett fint skott till på honom när han var på väg ut men där sa mitt samvete stop o inga fler skott sköts mot honom.

Det var ju mycket action hela tiden men samtidigt var det lite tråkigt att man antligen fick skjuta folk i huvudet ( helst på masken så dem inte kunde se) eller stå 2 meter ifrån dom o skjuta för att dom ska erkänna sig besegrade.
Men i det stora hela var det jävligt kul. Som vanligt när man hittar på såna här saker med gänget.

Extra plus får Arber som faktiskt skötte sig mycket bättre denna gång än första gången han spelade Paintball.
Sen Zoltan som var bäst för dagen. Även fast det gick bra för mig efter en trög start där jag blev träffad för lätt måste jag erkänna att min lagkamrat var hetare.

O söndagens flopp får Affe stå för. Under dom 6 ronderna han var med så lyckades han med inget mindre än att vara den första som skulle åka ut 5 av dom gångerna samtdigt som jag helt ärligt inte tror han träffade en jävel.
Han missade alltså både Haris huvud och Murats Bakhuvud. En bedrift !!!

Så trots att vi hade Affe i vårt lag så vann vi !
Vinnande lag bestod av Zoltan,Arber (som är på gång nu efter succen mot Näsby IF), Mig själv då, Mohinder och Affe.
Förlorande lag bestod av Murat,Haris,Mirnes,Adnan och Niclas.

Jag hoppas det är lika underhållande för er att läsa detta som för mig att skriva det ;).

Godnatt !!

image38
                                               Murat blir anklagad för fusk !!!!


Kommentarer
Postat av: Murre

Vilket jävla skitsnack!! Varför nämner du ingenting om hur dominant jag var istället? Jag var fan den bästa spelaren på banan... peace!

2008-06-03 @ 20:22:10
Postat av: Anonym

murre är en riktg fuskare....

2008-06-03 @ 23:17:55
Postat av: dzemal

Hahahaha Blev det ingen familjebråk när du träffade Vladimir i bakhuvet??? Kan tänka mi hur ledsen han blev... ;-)

2008-06-04 @ 11:04:55
Postat av: Jetmir

Hehe, nej han lugnade ner sig när han insåg hur dumt det var att ha huvudet riktat åt helt fel håll.

2008-06-04 @ 11:43:41
Postat av: Murre

You can blow me all of yaaaaa....

2008-06-06 @ 00:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0