EM är över för min del !!!


                                    Worth every penny !!!


Match imorgon med Näsby. Det blir min andra match för Näsby och min första i A-laget. Jag slutar jobbet 17.30 så det är skönt att äntligen kunna vara med.
Ska nog spela i backlinjen. Spelade både i juniorlaget och i seniorlaget i KBI som mittback så det är inget nytt för mig. Jag jobbar för mycket så jag har inte kondisen längre för o springa runt o brottas i anfallet. För det är trots allt det man oftast gör i lingonserierna. Störst chans för en anfallare i div.6 att röra bollen är på inkast situationer och vid avspark. Sen så slipper man missa målchanser också och det är ju inte fel;)................

När det gäller EM så är den över för min del. Det fanns en tid då jag höll på Milan och Italien men kunde samtidigt följa dem andra stora ligorna också, speciellt toppmatcherna. Men de senaste åren har jag blivit så jävla partiskt så jag skiter fullständigt hur det går i dem andra ligorna. Nu är det bara Milan och Italien. Men Milan har verkligen underpresterat i år och när det gäller Italien så måste jag säga att jag blev grovt besviken igår. Trots att man hade en 3-4 klara målchanser som man borde ha avgjort på så tyckte jag att dem spelade för jävla fegt. Dom möter ett lag som har ett överskattat försvar med en Ramos som var helt ute och cyklade, som han oftast är. Sedan har man ett mittfält med en massa spelare som bara kan spela sidled. Ungefär som Sidleds-Daniel fast dem är lite säkrare. Det enda man kan frukta Spanien för är Anfallarna och målvakten inget annat. Men ändå valde man att spela ör jävla fegt.
Spelar man så fegt så förtjänar man inte att vinna. Var tog Gli Azzuri vägen? Det Gli Azzuri som förtjänade att vinna VM där man oftast visade publiken att Italiernarna kan mer än att raka sina ben och vifta med sina händer. De spelade som världsmästare. Igår fick vi inte se ett skit av det.
Hur kan allt det ändras på 2 år?
Den största orsaken är att Nesta & Cannavaro saknades. Världens bästa mittbackspar kan inget landslag ersätta. Inte ens Italien. Utan sina två försvarsgeneraler så vågade inte resten av laget anfalla när dem inte hade den tryggheten bakom sig.
Dom fattades fotbollens Da Vinci Andrea  Pirlo. Pirlo är halva Italiens anfallsspel. Sedan så fattades Italiens bästa anfallare de senaste 8 åren Totti. Inget landslag kan spela på topp utan sina 4 viktigaste spelare. Men den största orsaken till fiaskot är Donadoni. Jag förstår inte hur förbundet tänkte när man väljer en oerfaren tränare som endast hade gjort sitt jobb och inget mer i bottenlaget Livorno som efterträdare för Lippi. Donadoni är helt enkelt inte en tillräckligt bra och erfaren coach för att coacha ett landslag som vunnit 4 VM-guld. Vem som ersätter Donadoni kommer bli intressant att följa. Personligen så hoppas jag på Spalleti.

Det jag ville få sagt utan att lyckas med det är att när både Milan och Italien spelar som om dem inte bryr längre. Så tappar även jag intresset till att följa fotboll.
Jag vet inte. Man kanske ska hoppas på att Mjällby kommer upp till Allsvenskan så man kan börja följa dem. Eller så kanske man bara ska byta favoritlag som många av mina vänner har gjort. Jag behöver inte säga några namn. Ni vet vilka ni är.
Jag ska ge er några ledtrådar. Den som kan komma på vilka dessa är, bjuder jag på en Samsung 42 tums TV med full hd, 100hz  med  3 års försäkring till.

1. Person 1 bytte från Milan till United
2. Person 2 bytte från Barcelona till United
3. Person 3 bytte från Bayern Munchen till Real Madrid
4. Person 4 bytte från Malmö FF till Barcelona
5. Person 5 är lite svårare eftersom jag inte umgås med honom dagligen men han var Real Madridfan under hela sin uppväxt ända tills han tog studenten och efter det så gjorde han det förbjudna bytet. Han gick över till Barcelona.

Vilka är dessa 5 herrar???


Kommentarer
Postat av: Ari

1- Murat

2- Haris

3- Vet ej

4- Emil

5- Dag legenden ?

2008-06-24 @ 02:08:35
Postat av: arber

1. Murat!

2. Haris!

3. Mirnes!

4. Emil!

5. Dzemal!



När får jag min nya samsung ?

2008-06-24 @ 08:51:40
Postat av: Jetmir

Hehe Ari har 2 fel och du Arber har endast 1 fel.

Så tyvärr, vinsten gäller endast vid alla rätt...............

2008-06-24 @ 09:21:23
Postat av: dzemal

1. Murat!

2. Haris!

3. Mirnes!

4. Emil!

5. Mehmet "Ronaldo" Sogojeva



Detta är ett bindande avtal så nästa gång jag är i Krstd så kommer jag på besök till Siba.......... :-)



Vill även säga att det inte var bara kvällen då Spanien gick om Italien utan även kvällen då Buffon fick stiga åt sidan för världens nu bästa målvakt, Casillias.

Tack för mig.

2008-06-24 @ 19:37:43
Postat av: Jetmir

Dzemal du höll på att bli en vinnare med 5 rätt av 5 möjliga men bonusfrågan om vem som är världens bästa målvakt fick du fel på, så tyvärr måste jag härmed meddela att TVn inte kommer inte bli din ägodel...............

2008-06-24 @ 21:37:43
Postat av: Paulsson aka JB

1. Murat!

2. Haris!

3. Mirnes!

4. Emil!

5. Mehmet "Ronaldo" Sogojeva



alla rätt och inget fel? :P

2008-06-25 @ 11:39:52
Postat av: dzemal

Casillas gick rätt på varje straff som Itelien sköt. Gjorde inget fel under hela matchen från skillnad till Buffon som höll på att tappa in ett långskott. Casillas har dessutom mkt bättre reflexer. Real/Spanien har i Casillas en målvakt 10år framöver som nu är NR.1 i världen och dessutom "ung"(26år) och rutinerad. Jag hade valt Casillas före Buffon alla dagar i veckan...Sorry... No TV for me.. :-)

2008-06-25 @ 12:19:11
Postat av: Man kan inte

säga att han är bättre målvakt för att spanien nu vann... hur dumt är inte det?

Det är en sak att påstå att en spelare/målvakt är bättre än en annan men inte kan man avgöra det utifrån en match!

2008-06-25 @ 12:52:39
Postat av: Dzemal

LoL utifrån EN match? Har du sett Reals försvar...? Samtliga försvarare är duktiga individuellt men som ett lag fungerar de absolut inte. Casillas får räkna med att göra 5-6 kvallificerade räddningar oavsett om de möter Barca eller Murcia. Casillas ÄR Reals försvar de senaste 5-6 åren... Buffon spelar i Italien där han alltid har ett handbollsförsvar framför sig, därmed får han under matcherna ta ett par långskott, plocka någon hörna osv osv... Italien-Spanien var en väckarklocka för alla som tvivlade på vem som var nummer ett.... ;-)

2008-06-25 @ 15:28:51
Postat av: "Gäst"

Håller med "Man kan inte"

2008-06-26 @ 00:23:56
Postat av: ÅBK

Jetmir när ska du tippa supersexan igen ?

Det var ju ett dags ;)...............

2008-06-26 @ 14:32:21
Postat av: Murat

Ni alla som har chansat på att jag har bytt lag kan suga balle!!! Jag är en True Red från Topp till Tå...

2008-06-27 @ 22:46:57
Postat av: Anonym

Så nära! :D

2008-06-28 @ 00:02:35
Postat av: Harriiiiiiiii

1. Person 1 - Murat

2. Person 2 - Haris

3. Person 3 - Mirnes

4. Person 4 - Emil

5. Person 5 - Met Sogojeva



Varför tog du inte med den 6:e personen. Han som bytte från Fiorentina till Roma sen tog han en vända till Real Madrid sen till sist landade han i Milan. Vem var de?



2008-06-30 @ 09:31:20
Postat av: en som vet

jetmior har inte hållit på fiorentina och roma utan på enskilda spelare där, batigol och totti :D

2008-07-01 @ 17:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0