Världens dyraste cheeseburgare!


Dzemal försöker balansera bollen.

Dzemal "Cheeseburger" Hadzic

 


För att återknyta till Jetmirs inlägg ”Fina tider” så ska jag nu berätta om ”Världens dyraste cheeseburgare”. En av kvällarna på det träningslägret bestämde vi oss som sagt för att dra oss in till Köpenhamn. Den kungliga danska huvudstaden lockade mycket mer än Helsingör. Sagt och gjort så begav vi oss till stationen i Helsingör. Den låg väl ungefär en 3 kilometer från vårt vandrarhem. Kom inte ihåg om vi gick in eller om vi delade taxi, så jag låter det vara osagt. Väl i Helsingör betalade vi 100 danska och hoppade på tåget. Det var en kanonfin stämning, vi snackade skit, sjöng och dansade så att hela tåget skakade. Framme i Köpenhamn så bestämde vi oss för att käka och valet föll på McDonalds, fantasifullt värre! Dzemal som inte var så hungrig käkade bara en cheeseburgare, den kan väl ha kostat en 10 danska, och bestämde sig efteråt för att åka tillbaka till vandringshemmet efter typ endast en knapp timme i Köpenhamn! Varför han beslutade detta fick jag aldrig kläm på. Medan vi andra alltså festade loss på olika uteställen så satt Dzemal på tåget tillbaka till Helsingör efter att ha ätit vad jag tror måste vara världens dyraste cheeseburgare.

 

Satt precis och gjorde lite kort överslagsräkning, tåg Köpenhamn T/R 200 DKK (Danska kronor), cheeseburgare 10 DKK, taxi tillbaka till vandrarhemmet från Helsingör station (jo han tog taxi!) 60 DKK. Detta blir sammanlagt 270 DKK, omräknat i SEK blir det i runda slängar 340 kr.  Så om ni undrar varför undertecknad har råd att ut och resa så är svaret. Jag betalar inte 340 kr för en cheeseburgare. ;)

 

Jetmir och de som var med kan intyga att historien är sann även om summorna kanske inte är exakta.

 

Så här ett par år efteråt så kanske Dzemal kan upplysa oss om hur hans tankar gick den där kvällen då han köpte världens dyraste cheeseburgare.


// Johansen

Kommentarer
Postat av: Jetmir

Hahahahahahaha som sagt Dzemal är en legend.

2008-12-02 @ 18:09:55
Postat av: Typer

Måste säga att det finns en del skumma typer här i trakten. Som den där Dzemal, det måste vara ett original. Man får se till att ta med honom till Mc Donalds så kan man nog göra en del bra klipp där.

2008-12-02 @ 18:11:27
Postat av: Anna

Är han Dzemal rik? :P

2008-12-02 @ 18:13:35
Postat av: Shakira

Shakira, Shakira



Oh baby when you talk like that

You make a woman go mad



You know my hips don't lie

And I'm starting to feel it's right

All the attraction, the tension

Don't you see baby, this is perfection



Shakira, Shakira

2008-12-02 @ 18:35:04
Postat av: Dzemal

Hahahaha ni är fan ta mig speciella.... inte lönt att försvara sig ens... :-) anledningen till att jag åkte hem med Jack Bauer var för jag inte kände mig allt för pigg efter flera timmars drickande..jag menar träning..

2008-12-02 @ 21:19:40
Postat av: dzemal

hahahaha ni två(johansen jetmir) är verkligen speciella...

2008-12-02 @ 22:35:44
Postat av: .............

Dzemal är skön.

2008-12-03 @ 04:50:55
Postat av: Läkaren

Hur går det med benet Jettan?! Verkar det tillräckligt bra så att vi kan förvänta oss spel från din sida kommande säsong!?



Är det sant att Johansen ska bli materialer för Näsby IF då Caramello tagit hans plats i Viby!?

2008-12-03 @ 16:00:47
Postat av: Läkaren

I ovanstående mening SKA DET STÅ MATERIALARE så alla utlänningar förstår!!!

2008-12-03 @ 16:02:47
Postat av: Johansen

Mycket missuppfattningar av signaturen läkaren.

För det första verkar han tro att utlänningar skulle ha svårt att fatta vad hans felstavade ord syftade på. Antingen fattar man felstavningen eller så vet man inte en materialare är över huvudtaget.

För det andra så heter han Carmello och han är ingen sötsak även om du verkar tro det.



Materialare har min största respekt, många yngre killar idag saknar både förståelse för och respekt inför vilket jobb de utför. Fundera på det!



Tror inte jag tar jobbet som materialare i Näsby just på grund av ovannämnda orsaker. ;)



Jag eller Jet (som fattat detta) kanske ska skriva en hyllnig till dessa materialare.

2008-12-03 @ 16:25:19
Postat av: Fan

Ska jag vara ärlig så tror jag att Carmello är en av skånes bästa materialare så är ett bra nyförvärv. Han har sjukt bra ordning på allt från bollar till läsk. Säger bara en sak till alla i Viby IF, skapa inte oreda i omklädningsrummet, då lär ni få höra det =)

2008-12-03 @ 17:07:27
Postat av: Anna

Vem är Caramello? Det låter som att han är en riktig snygging

2008-12-03 @ 18:09:23
Postat av: Anonym

Du menar väl goding?

2008-12-04 @ 10:53:18
Postat av: Harris

Dzemal väljer o har alltid valt kärleken för allt annat.

Det är fel.

Man ska aldrig låta tjenen tro att hon styr. För då blir hon för bekväm och tröttnar.

2008-12-04 @ 12:44:39
Postat av: Fredrik

Dzemal är väl inte känd för att vara smart!?

2008-12-06 @ 03:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0