Skakad men inte rörd.



Vaknade något annorlunda i morse av att hela lägenheten skakade. Sänggaveln slog mot väggen, det kan ju visserligen hända men då av andra orsaker. Det kändes dock ganska otäckt att vakna av att saker och ting rör på sig utan förklaring. Ibland är det inte så bra att bo på tredje våningen, det svänger lite mer där. Är ganska glad att man inte bor i skarven mellan två tektoniska plattor som t.ex. San Francisco (se bild).

Annars inget nytt i fotbollsväg förutom att KFF:s mest lysande fotbollsspelare Niklas "Jag är ingen vanlig Svensson" Nordgren kanske blir kvar i KFF. "Ambitionen är att hitta en helhetslösning för den talangfulle mittfältaren". enligt Ronny Larsson.

Några frågetecken.
Vad berodde skalvet på? Vi bor ju ändå lååååångt från närmaste tektoniska skarv.
Hur gammal kan man vara i Sverige för att räknas som talangfull? Känns som det råder en viss skillnad mellan Sverige och internationellt.

Får väl kolla upp detta om inte någon annan upplyser mig.

Johansen

Kommentarer
Postat av: Arber

Johansen du är fortfarande en talang med Svenska mått mätt... :D

2008-12-16 @ 11:23:44
Postat av: Åssssssum

Definition

Talangfull- (om person) med djupa kunskaper eller djupa färdigheter inom något område.



Alltså inte åldersbegränsat!

2008-12-16 @ 12:28:06
Postat av: Lars

Blev det inget högre spel för Nordgren? Det senaste snacket är ju mjällby?

2008-12-16 @ 12:39:50
Postat av: Joakim A

Tycker att Nordgren ska stanna kvar i KFF. Det vill säga om han får 40 efter skatt, för han är så bra tycker jag.

2008-12-16 @ 14:43:52
Postat av: daniél

jag bor på söder o det skaka lika mycket här, sprang fram o tillbaka rädd som fan och yrvaken. trodde vi va med om ett bombanfall, börja nästan gråta

2008-12-16 @ 15:09:41
Postat av: Lokal

Nordgren kommer stanna kvar i Kristianstad.

Det är ju den enda klubben han inte misslyckats i.

Han och Emil kan ju gå runt i stan och tro att dem är värlsstjärnor när dom istället förmodligen fortfarande bor hemma och kör pappas bil.

Jag förstår fortfarande inte varför folk pratar om dessa killar.

2008-12-16 @ 15:23:56
Postat av: Arne

Hahaha...



Nu är det dags för Nordgren att visa rabbla upp sin meritförteckning igen!!

2008-12-16 @ 15:44:05
Postat av: På begäran

Postat av: negan



kff a trupp som 15 åring.ungdoms o j landskamper...middlesbrough= träna med världsspelare..2 a i fa yuoth cup som finalen spelades på old trafford inför flera miljoner tv tittare..trelleborg= 20tal matcher ..fram röstad till 2 i årets spelare..odense= danska högsta ligan som spelade uefa cupen de åren..men tyvär skadad...kff= 11 mål och och över 20 assist i år och legat bakom 90procent av alla mål framåt...de e väll typ de men...tycker du att lokal som kanske max har lyckas vinna div 6 eller 7 med ett av stadens bonna lag och kanske till och med varit med på ett zon läger(fått en harribo t shirt) har en bättre karriär så e de upp till daj arne bralla...

2008-11-30 @ 14:31:33

2008-12-16 @ 15:49:53
Postat av: Arne

Hahahahahahaha :D

2008-12-16 @ 15:56:12
Postat av: Johansen

Med det CV:et får man lätt jobb på Team Sportia. :D

2008-12-16 @ 16:06:48
Postat av: Arne

När fan har middlesbrough haft värdstjärnor ? United, inter, barca har värdstjärnor.. Middlesbrough är som sveriges skådespelare, c kändisar......

2008-12-16 @ 18:20:49
Postat av: Harriiiis



snällla killar sluta bråka nu! vi är kompisar allihopa!!och ni behöver inte vara rädda när det händer katastrofer för ni har väl inte glömt att ni har en hjälte i k-town? ;)

2008-12-16 @ 20:57:04
Postat av: Emil N

Lokal?

Vem fan du nu är!

Vill inte påstå att jag är nån världstjärna precis

(förutom tipset då men)!

Men i jämförelse med dig är förmodligen vilken alibilirare i supersexan som helst en världstjärna!

Tråkigt men sant kan vi nog konstatera att en del fjollor som dig "lokal" antagligen till och med knappt fått nån uppmärksamhet och uppskattning av ens din egen mor och far, och därför måste väcka avund mot dem som fått den utav den breda allmänheten!

Livet kan va bra orättvist ibland lokal va?



Som vanligt får ni ha överseende med oss missanpassande svenskar som gått handel?



Mvh Emil



2008-12-17 @ 03:12:01
Postat av: Emil N

glömde skriva in att det var min svenska och skrift ni skulle ha överseende med?



Men som sagt gick handel och vi hade inte förmånen att ha en lärarinna som skrev upp 20 nya svenska ord på tavlan varje lektion som mönstereleverna på österänggymnasiet (som för övrigt i folkmun kallat "sveriges eget harvard") hade!



På återhörande



Emil N

2008-12-17 @ 03:21:40
Postat av: inte läderkula för en gångs skull

"Lååååångt från närmaste tektoniska skarv". Vad som nämnts är att rakt genom skåne löper "skarven" som skiljer den nordiska plattan från den europeiska. Så någon form av "skarv" verkar det ju finnas i närheten. Vad vet jag, jag kör mjölken:)

2008-12-17 @ 08:27:22
Postat av: negan

hahaha....lokal lokal lokal...Du verkar vara en riktig legend!Din avundsjuka är så löjligt fin att jag till och med blir glad när jag läser ditt inlägg:) Och till johansen...vem är du?

2008-12-17 @ 12:08:24
Postat av: negan

Jag ser mendieta juninho tex som värld stjärnor...även boko boko boksic kan ja nästan dra in i den nivån...

2008-12-17 @ 12:11:07
Postat av: s

s

2008-12-17 @ 12:46:44
Postat av: lokal

Jaha visste inte att det spelade någon roll vilken gymnasieskola man gick i.

Eller kanske är det så ni båda har svårt att hålla er till ämnet.

När man läser Nordgrens svar så kan man tro att han varken gick på gymnasiet eller grundskolan.

2008-12-17 @ 13:06:38
Postat av: Emil N

Arne!



Skillnaden mellan premier league lirare och svenska skådespelare är nätt och jämt att dem tjänar dubbelt så mycket på en vecka jämfört vad svenska skådespelare gör på ett år!

2008-12-17 @ 14:09:31
Postat av: Arne

Det var inte jag som skrev det sista inlägget :S

2008-12-17 @ 14:39:04
Postat av: Den vise

Vad smart du är Emil.

Kan tänka mig att du kommer bli något när du blir stor.

2008-12-17 @ 17:07:53
Postat av: Arne den vise

Jag skulle gärna vilja se var du fått den faktan ifrån Emil N. Har du något att referera till eller är det bara som du tror? Jag tror nämligen inte att spelarna där tjänar så mycket. Men du får gärna rätta mig.

2008-12-17 @ 17:42:49
Postat av: Bauer

Det finns en svaghetszon i plattan som täcker norra europa (läs tyskland, Be-Ne-Lux osv) och norden, den svaghetszonen löper från södra polen, via skåne och upp till nordsjön ungefär och det var någon form av aktivitet här som utlöste skalvet skulle jag tro. Den kallas för Tornquistlinjen eller något sådant! För er som är geologiskt intresserade!

2008-12-17 @ 21:08:21
Postat av: negan

Mendieta hade över 1 miljon i veckan:) det är mer än en c skådis i sverige som tjänar typ 70 tusen om året:)

2008-12-17 @ 23:16:02
Postat av: Arne

Hehe, då stämmer det nog ganska bra!

2008-12-18 @ 07:41:00
Postat av: JD

"odense= danska högsta ligan som spelade uefa cupen de åren..men tyvär skadad..."

Kommentar: Mycket imponerande!



Det borde du kanske låtit bli att meddela? Härligt o ha tränat me Mendieta... men steget till KFF e kanske inte direkt framåt. När man nått något så tar man ytterliggare steg framåt o inte tvärtom, karriärsstegen ser inte särskilt stabil ut. Men kan väl hoppas det vänder, borde vara dags nu!

2008-12-18 @ 20:45:50
Postat av: JD

"odense= danska högsta ligan som spelade uefa cupen de åren..men tyvär skadad..."

Kommentar: Mycket imponerande!



Det borde du kanske låtit bli att meddela? Härligt o ha tränat me Mendieta... men steget till KFF e kanske inte direkt framåt. När man nått något så tar man ytterliggare steg framåt o inte tvärtom, karriärsstegen ser inte särskilt stabil ut. Men kan väl hoppas det vänder, borde vara dags nu!

2008-12-18 @ 20:46:38
Postat av: negan

Jag skrev det där som jetmir kallar det "cvet" för att arne sa att han hade bytt sin karriär mot min.Så mest för ett skämt:) Men min karriär har väll bara gått utför hela tiden, så jag kan ju inte direkt försvara mig mot ditt inlägg.Tycker du har helt rätt! Kan väll säga att skador har en stor betydelse till att det gått som de gjort, men vill inte skylla allt på det för det har varit andra grejer som har varit en del av dessa steg neråt och neråt:) Men man kan hoppas att det vänder, även om jag inte tror det gör de......

2008-12-19 @ 12:28:15
Postat av: JD

Klart det kan vända! 23 år e ingen ålder att snacka om! kan väl sikta på att spela allsvenskt, det borde finnas bra möjligheter kan jag tro

2008-12-19 @ 13:16:57
Postat av: negan

Har tyvär det sämsta ryktet i svensk fotboll enligt flera agenter(får kanske skylla mig själv lite):).Var ju i stort sett klar för norska start, men tränaren fick sparken och det var han som ville ha dit maj, så man kan ju säga att jag var nära att få spela allsvenskt/tippeligan 09 eller som du säger det var nära att vända. Klart 23 är ingen ålder, men utan att låta kaxig så känns de tråkigt att spela på så låg nivå som jag gör när man varit uppe och kännt på det högre upp och vet att man håller även där.Det är inte riktigt samma sport på den högre nivån som den lägre.Men men vi får se vad som händer i framtiden!

2008-12-19 @ 14:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0