Julklappsrim!

Inget alliansen för mig alls i år verkar det som. Småbarn, julhandel, släktträffar och alliansen är en omöjlig ekvation att lösa. Litar på att Jetmir och ni andra sticker in med små rapporter hur det går.

Då jag ändå satt och julrimmade lite så tänkte jag, varför inte bloggrimma lite.
Kan ni gissa vem som ska ha klappen och vad de önskar?
Varierande svårighetsgrad och kvalitet på rimmen. Det först inkomna inlägget med helt rätta svar belönas med äran och kanske en ny mobil med abonnemang från telenors stjärnförsäljare Jetmir. ;) Tror och hoppas på att personerna tar rimmen på rätt sätt och bjuder på sig själva. Tävlingen är ganska intern men följer man ändå bloggen kan man säkert gissa ett par av personligheterna och vad de önskar till julen.

Här har ni drömelvan!

1.

Jag har det bästa CV:t i stan,

trots det får jag inte jobb på Scan.

På planen är jag en riktig kung,

och bara 23 år ung.

Allt jag önskar efter all häxjakt,

är en storklubb och ett ...

 

2.

Jag är en hjälte med svajigt humör,

och en mardröm för varje intimfrisör.

Ni kan lita på att styrkan sitter i håret,

och att ni är trygga längs järnvägsspåret.

Jag har svårt om någon med mig trilska,

önskar mig därför en...

 

3.

Jag är klubbhora av stora mått,

väntar bara på nästa uppbrott

Viby, KBI, OIF och Näsby me´,

det ser bra ut på mitt CV.

Frekvent i eniros datalogg,

önskar mig därför en egen...

 

4.

Mitt i stan hittar ni mig,

och en och annan teknikgrej.

Trivs bäst med en fri roll både på plan och i butiken,

mina styrkor är kontrollen och tekniken.

Tyvärr tog allt slut för fort,

Blev mycket rehab, så  snälla ge mig ett...

 

5.

Tack vare bladet har jag en blogg,

Skriver i den efter min nattgrogg.

Trots jag får betalt så är inläggen få,

låter påhoppen på Nordgren fortgå.

I Fjälkinge kommer jag aldrig i närheten av målramen,

drömmer därför om en...

 

6.

Jag är den populäraste domaren i trakten,

känd för den trevliga spelarkontakten.

Förflutet som ledare i bland annat KBI,

erkänner att jag inte är felfri.

Även fast jag inte vill begripa,

att alla vill jag kör ett år till med min nya...

 

7.

Att gå från tränare till spelare är inte lätt,

trots att jag är rätt komplett.

Om jag ej min önskan får,

jag genast numret till bladet slår.

Mellan Åsum och Näsby jag valde,

lite av stoltheten jag säkert svalde.

Så ge mig nu vad jag behöver,

En tränarroll och fett med...

 

8.

Nu har jag varit i stans alla invandrarlag,

i Balkan tar jag nya tag.

Men detta kommer bli läxan,

vem fan vill spela i Hässleholms-sexan.

Nu säljer jag telefoner till Ronnebybor,

och önskar att jag blir...

 

9.

Jag kallas Brianna för min svanktatuering,

tröttnar snart på all gipshantering.

Kanske jag ska bli som Jet?

kränga mobiler verkar ganska lätt.

Med mitt ärliga pojkanlete,

önskar jag mig ett helt nytt...

 

10.

Skyldig flera fotbollsklubbar minst tusen bingolotter,

därav en del spelarbojkotter.

Senaste flykten gick till Göteborg,

men jag kom hem igen med hjärtesorg.

Nu startar jag om i ett helt nytt lag,

och jag önskar bara ett...

 

11.

Tuffaste jobbet i förorten,

hoppas jag har rätt på korten.

I den klubben kan jag inte bluffa,

för då börjar de bara att gruffa.

Jag är tuff och hörs på planen,

är en tränare som Svahnen.

Lita på att jag är solid,

allt jag önskar är...

 

En god jul önskar

Johansen

Kommentarer
Postat av: ................

Hahahahahahahahahahahaha

2008-12-23 @ 16:03:09
Postat av: Finn alla fel

1.waterboy-kontrakt

2.Mattpiska

3.grogg

4.en kvinnlig PT och ett gymkort

5.kvinna i traven

6.domartröja

7.svarta löner

8.Näsbybor

9.samvete

10.ansiktslag

11.strid

2008-12-23 @ 20:18:13
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Vilka gissningar!? Vissa är bättre än mina svar! Seriöst så har du ett och ett halvt rätt av 22 möjliga, inte dåligt med de gissningarna, du glömde personerna dock. En bra början ändå! Riktigt kul gissningar.



Vem är nästa person ut och gissa?

2008-12-23 @ 20:24:55
Postat av: Jetmir

Hahaha detta är klockrent.

Detta gissar jag på.



1. Niclas Nordgren- Och ett jobb.

2. Haris. Piska

3. Arber "CV"Jashari. Blogg

4. Murat. Gymkort

5.Patrik Persson. En riktig tidning ?

6. Krister Lindgren. Pipa.

7. Fatos. Pengar

8. Jetmir. stor

9. Niclas Andersson. Yrke.

10. Dzemal. Bra lag.

11. Lasse Snooken. Ingen aning.

5.

2008-12-23 @ 20:40:57
Postat av: Johansen

Ha ha ha! Fler rätt denna gång men långt kvar. Ha ha ha, vill du bli "stor"? OK, det rimmar i alla fall, något som du missat lite här och var. Ha ha ha, den var bra, önskar att "stor" var rätt men det är tyvärr FEL! Bäst i klassen so far, inte något du fått höra ofta antar jag efter att språkat med några av dina gamla lärare. ;)

2008-12-23 @ 20:52:04
Postat av: Murat

Jag har fan ett gymkort och jag har ju stans finaste kropp så det är till salu.

2008-12-24 @ 15:40:16
Postat av: ~B

Godjul:)

2008-12-24 @ 15:46:02
URL: http://beno.blogg.se/
Postat av: Ekewald

Jag är lite ledsen över att jag inte fick någon julklapp....



På laget.se/rinkaby fick nästan hela kommunen julklappar!

2008-12-25 @ 17:33:46
URL: http://laget.se/rinkaby
Postat av: Johansen

Rimmade du om hela kommunen? Imponerande!

2008-12-25 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0