I huvudet på Danielè !!



Det var ett tag sen jag bloggade senast.
Det har varit väldigt svårt o få tid över under december månad då vi har som mest att göra.
Samtidigt så spenderar jag 2.5 timme på tåget dagligen. Jobbigt men det lönar sig ekonomiskt;).
Så det är tur att jag har Johansen att dela bloggen med.

Men ikväll har jag så mycket fint matrieal så det hade varit tjänstefel att inte blogga.

Vill först börja med att tacka Ekewald för julklappen jag fick på hans hemsida. Det var väldigt generöst!
Vem vet? Jag kanske byter klubb igen innan februari månad ;)............... Vill helst av allt spela i alla dem lokala klubbarna för att på så sätt bli mer "insatt" ;).

Såg på Alliansen ikväll. Det var nästan fullsatt, så stämningen var fantastisk.

KBI-Rinkaby (Dem kommer alltid heta KBI i mina ögon) var kvällens bästa match. Matchen hade allt.
Mina kära vän Ari Hamas,Kufrek,Lekhama,Ashton Kutcher, Beautiful Kurd,Mohamsi Abduallah var matchens lirare då han bjöd på 2 mål och lite nya tricks som bara Ari kan göra. Som tex den han gör då han i full fart med bollen helt utan att någon stör honom blir av med bollen samtidigt som han fortsätter springa i full fart framåt för att lura motståndarna att han verkligen har bollen. Finten är fin förutom att motståndarna oftast tar bollen och kontrar.

Rinkabys Stoffe Grahn var annars väldigt bra med ett stabilt försvarsspel och 2 mål framåt.
Kvällens och kanske historiens sämsta prestation i en o samma match gjorde Rinkabys Marcus Nilsson.
Legenden hade chansen att döda matchen mot KBI men istället missade han ett helt öppet mål utan målvakt en meter från mållinjen genom att skjuta över och få utvisning.
Rinkaby blev hårt tillbakapressade under den minuten men till slut när man rensade bort bollen efter KBI´s 3e stolpskott så kom rensningen fram till ingen mindre än Marcus Nilsson som precis hade hoppat in från utvisningsbåset. Helt ren med målvakten lyckades han med konststycket att åter igen INTE träffa mål.

KBI lyckades efter sudden avgöra genom en soloprestation av Viktor Dahl. Kvällens match!

När det var dags för Fjälkinge-Jämsög så sa jag till Niclas att matchen var helt profillös och att jag tyckte att vi skulle gå runt och mingla lite. Men precis innan jag reste mig fick jag syn på Bladets stjärnbloggare Patrik Persson.
Kunde helt ärligt inte tänka mig att han spelade fotboll. Kvaliteten på hans blogginlägg pekade mest åt att han spelade Innebandy. Men jag hade fel. Killen är tydligen ordinarie i Fjälkinge.
Hans insats var väl ok. Han var ju lite rädd för att ha bollen. Speciellt när det var så många som tittade men annars skötte han sig ok. Man såg verkligen hur stolt han blev när han petade in ett mål. Just den sekunden så kände han sig säkert som en stor spelare som avgör en match framför miljontals TV-tittare.

Det var riktigt tråkigt det som hände Ted. Bryta benet måste göra något fruktansvärt ont. Men känner jag Ted rätt så är han tillbaks på plan redan till nästa års Alliansen kanske även tidigare. Och till dess ska jag ha hittat en klubb som kan vinna en 3-4 matcher i Alliansen innan vi åker ut.

Jag stack efter KFF´s tråkiga tillställning. Fy fan vad dåliga dem var. Vinna knappt mot VMA´s 4e lag är inte godkänt.

Hade dock missat en väldigt underhållande match där Önnestads Danielè hade underhållit publiken på väldigt många sätt. Killen är helskön!
Har hört massa rykten om honom då han t.ex. i en fest hade tagit med sig en talrik och gått ut. Skitit på den och sedan bara gått in och lagt talriken i kylskåpet. Det måste ha luktat gott dagen efter.


I år tror jag mest på Bromölla. Dem har alltid spelat bra inomhus och i år är det deras tur.


Vid pennan / Jetmir Isufi

 


Kommentarer
Postat av: Johansen

Det var det sjukaste! Daniél lär väl kommentera det.



Synd om Ted! Hoppas att det var ett lindrigt benbrott. Nu slipper han försäsongsträningen i alla fall. ;) Inte för att rehab är roligare. :(



Ari är Ari! Got to love him!



Förresten, Jetmir, Telenorbutiken i Ronneby påminner mer om ett skjul likt Telenor Express. Satsar inte Telenor mer på Ronneby?

2008-12-30 @ 10:11:46
Postat av: Gerrard

Trots att i stort sett alla föreningar har fått någon som bloggar så måste jag säga att denna blogg fortfarande är den intressantaste och mest underhållande av dem alla.

Fortsätt så!



Danielè. hahahha

2008-12-30 @ 10:45:13
Postat av: Ösums BK

Danielé... Förbannat synd att han inte har mer i skallen, för han har antagligen kapaciteten att spela någon division högre. Tyvärr så tror jag att han kommer att bli ihågkommen (om ens det) som en mentalt handikappad bolltalang som bjöd publiken på det där lilla extra. Dock med den gemensamma nämnaren att han själv allt som oftast stod som förlorare och utskrattad. Hoppas att jag har fel, men tror tyvärr att jag får rätt.

Hur som haver, en fruktansvärt underhållande match var det och därtill bidrod Danielé absolut.

2008-12-30 @ 11:30:40
Postat av: Ekewald

Hoppas at du uppfattar den glimten i ögat, Jetmir angående julklappen.

Kanske Rinkaby kan vara en adress i framtiden??



Visst skulle KBoIS ha åkt ut?

Att vi inte kunde döda den matchen är väl så jäkla typiskt!

Visst hade dom en helsickes massa chanser på slutet, men hade vi fått 4-2 med Mackes chanser i åtanke så hade matchen varit slut!!



Våran Ted lider vi såklart med.

När han äntligen fått chansen i en klubb som är seriös i samma utsträckning som TS så går det på det viset. Ted kommer tillbaka kvickt dock, det är jag säker på. TS är en fighter som inte viker sig en tum.



I övrigt så lider jag en hel del med Önnestad!

2008-12-30 @ 12:09:53
URL: http://laget.se/rinkaby
Postat av: till Ösum bk

stod som en glad vinnare mot er och kommer förmodligen att göra 09 med. "mentalt handikappad bolltalang" Kanske, kanske inte. en sak som är säker, jag gör framsteg. inte ett enda rött kort i supersexan ;)

2008-12-30 @ 12:31:38
Postat av: JD

Daniel, danielle och nu danielé... det finns många olika sätt att stava tydligen. Daniél e den rätta stavningen, sen finns det många andra historier att berätta, om fryshistorien e sann får han nog själv besvara...

2008-12-30 @ 13:07:04
Postat av: daniél

aldrig hört talas om fryshistorien, tror jag ?



men vi kan ha historietimme en gång i veckan. ja/nej?

2008-12-30 @ 13:18:51
Postat av: Ösums BK

Jag hörde att det var på Teaterbarens balkong som Daniél kastade ankar. Ja ja, skit samma...mohahaha...

2008-12-30 @ 15:16:08
Postat av: Bombers

Daniél får ta mycket skit, men i gårdagens match var det obefogat. Han tänkte ta en "taktisk frispark", men den blev lite grov. De som gjorde bort sig var domarna. Jag är med på historietimmen.

2008-12-31 @ 00:21:39
URL: http://bombers.blogg.se/
Postat av: Steff

Jag håller med Bombers till 100%.

Domarna avgjorde matchen och inte spelarna.

Problemet med Alliansens domare är att dem alla är starkt beroende av att synas.

2008-12-31 @ 01:43:05
Postat av: -|ADI|-

Tycker domarna i alliansen blir hårt straffade... Visst gör dom inte alla beslut rätt, men som spelare e vi vana med en annan bedömning utomhus än vad vi har fått inomhus... Det e lite klenare inomhus o därav blir de nog mycke avblåsningar o dylikt på småsaker som utomhus inte vore något... Men visst tyckier me att igår var de lite illa i matchen med önnestad...Men men en kul turre me mycke folk de e alltid kul....



Finns bara en Daniél antingen hatar man dig eller så tycker man lite mindre om dig bara så de e ;)

2008-12-31 @ 04:15:18
Postat av: Ösums BK

Kritiken mot domarna är befogad. Tror inte jag har sett en match där de har varit bra. Speciellt usel är Tobias Andersson, den klena halvfiguren från Sibbhult (jag vet,personangrepp, men det skiter jag i). Han är precis lika usel inomhus som utomhus. Ett enormt behov av att få spelarnas bekräftelse och av att synas. Bort med honom fort som fan från hallgolvet annars kommer denna turnering att spåra ut totalt.

2008-12-31 @ 14:00:36
Postat av: Neven





1. Killens namn stavas Daniél.



2. Han är den mest underhållande spelaren i Alliansen att glo på jämte Berat och Sanjin.



3. Den som använder Adi:s namn för att skriva inlägg borde använda sitt eget och stå för vad de säger.



2009-01-06 @ 00:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0