Funderingar...

Satt och slösurfade lite igårkväll. Kollade runt lite på de olika lokala bloggarna som bara verkar bli fler och fler. Senast i raden är Winnö-profilen Håkan "Bonde" Bondessons blogg. En man med förkärlek till whiskey och hårt spel. Tycka vad man vill om det men det är alltid kul med personer som sticker ut.

Läste också i en blogg, kommer inte ihåg vilken, att flera personer störde sig på Bladets rapportering kring höstens kvalspel i fotboll. De tyckte nämligen att Bladet skrev oproportionellt mycket om Åsums kvalspel mot Knislinge. Reagerade också lite grann då det stod "nada" om Önnestads vinst av serien och det faktum att alla de supersexanlag som kvalade gick upp. Jag spelade själv i Åsum för ett par år sedan och reagerade då inte särskilt mycket över mediabevakningen. Men faktum är att efter att ha tittat på lite sparade bladetklipp från den tiden, jo jag har faktiskt sparat ett par, så tyckte jag mig plötsligt se att Bladet  nog har lyft upp Åsum lite extra. När vi bland annat vann kvalet till femman år 2000 blev det också många spaltmeter trots att det var flera andra lag som också kvalade.

Vad detta beror på vet jag inte, kanske någon från Åsum som gör en så kallad "Fatos" och ringer in allt som händer i klubben eller så har de en Åsumsupporter på Bladet. Inget fel med något av det men jag konstaterar bara att det är "lite kärlek" mellan Åsum och Bladet. Många Åsumssupportrar kanske även kommer att ta detta tillfället i akt att spä på sin egenhändigt skapade "vi mot dom"-känsla a lá Kalmar FF. Ett klassisk gammalt Skåneknep för övrigt. Så låt dom bara gå på...!

Johansen

Kommentarer
Postat av: Ronaldinho

Klart att Bonde vill spela som en bonde.

2008-12-25 @ 20:50:56
Postat av: Dum

Årets dummaste kommentar ovan? :S

2008-12-25 @ 23:39:01
Postat av: Bonde söker fru

tjena flickor. drar en runk och dricker en jävel till den här skiten och kom på! Jetmir din jävel, klubbhora som du är, kan vi i winnö inte få värva dig? älskar att höra osvenskt skitsnack, vi kan värva Daniél från önnestad med, så kan han pissa på dig i duschen

2008-12-26 @ 17:01:59
Postat av: -|ADI|-

De é väll lite så att folk reagerar lite extra när det står något om Åsum. Antingen så sitter man som en "Åsumare" o bara myser eller som en normal person o bara hatar att dom får så mycket publicitet :D De é väll lite de som säljer också kan ja tro när Åsum har gått ut som dom gör... Men inget fel mé de....MOT 4:an

2008-12-26 @ 20:24:00
Postat av: esbjörn

har för mig att bladets patrik nilsson är engagerad i åsum på nått vänster eller har jag fel?

2008-12-27 @ 03:16:12
Postat av: jk

esbjörn, du har fel.Han är engagerad i Åhus HBK.

2008-12-27 @ 08:48:31
Postat av: wi chong

Åsum mot 6:an

2008-12-29 @ 02:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0