Dagen efter...

Så här dagen efter skalvet så har en del fakta passerat genom skallen. Efter ett inlägg av ett "mjölkbud" i förra inlägget så blev jag nyfiken, alltid kul med ny kunskap. Kollade lite själv på Wiki sedan läste jag Kristianstadsbladet och är nu lite klokare.

"Norden (Island undantaget) är beläget långt från gränsen mellan olika kontinentalplattor där de stora skalven inträffar. Jordbävningar förekommer dock (dussintals varje år) även om merparten av dem är så svaga att de endast registreras av seismografer." (Källa: Wikipedia)

"Jordskalvet vid Sturup uppstod i Törnkvistzonen där den baltiska plattan möter den europeiska plattan." "Det är en gammal sprickzon som är läkt men som med jämna mellanrum skakar till och rör på sig på grund av plötsliga rörelser i jordskorpan eller övre delen av manteln." (Källa: Kristianstadsbladet 17/12-08)

Nog om skalvet förutom att jag är tvungen att visa klippet med Rickard Palm, nyhetsankare på SVT. Lyssna på hans uttal av earthquake. Ännu bättre är att kvinnan på andra sidan luren fattar ingenting.

Inget speciellt nytt i fotbollsväg. Förutom att Vannebergas fans kör vidare på devisen "spriten räddade mig från sporten". De tar verkligen till vara varje tillfälle för att festa. Nu har de hyrt hela Café Fenix och ska förfesta där för att sedan dra tillsammans ner och titta på Vanneberga-Koboisarna. Matchannons i Kb till råga på allt. "Alltid retar det någon" säger deras festansvarige.  Vannebergas fans förnekar sig inte. Tycker det är ganska kul med den klacken med undantag att det finns ett par nötter där men det finns det i de flesta klackar i och för sig. Dessa nötter har ju tyvärr en tendens till att "hoppa på" personer med invandrarbakgrund. Detta har inträffat i seriesammanhang och även i alliansen förra året.

Nu är det gratis att se KIK! Gäsp!

Kommer svenska domare att bli bättre när de blir proffs?

Johansen

 

Kommentarer
Postat av: Markus, Viby

Johansen, varför ska du alltid vara så "invandrarkåt". Kanske dags att du

tar steget ut och flyttar från Sverige?

2008-12-17 @ 15:16:17
Postat av: Johansen

Och så välkomnar jag Sverigedemokraterna till bloggen eller inte.

2008-12-17 @ 15:29:48
Postat av: Den vise

Måste man vara lite smygrasist för att inte kallas invandrarkåt ?

2008-12-17 @ 17:06:10
Postat av: Bauer

Hur läker en gammal sprickzon i berg?

2008-12-17 @ 21:10:52
Postat av: Johansen

Bauer, det ska du veta ju! ;) Jag citerade bara en geolog som Kb intevjuade.



Har berört ämnet invandring två gånger, tydligen två gånger för mycket för somliga. Tur att det är jag som bestämmer vad som ska skrivas.



Om jag flyttar utomlands så blir ju jag invandrare.



Det är precis som den SD-kommunpolitikern som ville flytta till ett land som hyste samma åsikter som honom själv. Skillnaden är att han inte fattade att han därmed blir invandrare. Oooops!

2008-12-17 @ 22:29:47
Postat av: Koboisare

Johansen, är du svensklärare?

Skit samma, du skriver i vilket fall som helst väldigt underhållande och med ett bra rull på kulspetsen. Den dag du tröttnar på läraryrket föreslår jag att du drar iväg en ansökan till väl vald dagstidning i regionen. Jag skulle tro att ditt språkbruk och din skrivteknik med bred marginal överträffar analfabeternas på vår byablaska.

För övrigt skall det bli intressant att se hur vi blir mottagna av VIF-klacken ikväll. Jag tycker initiativet är skitskoj. En stor eloge till herr Ström som står bakom. Dock, risken för att ett och annat ogenomtänkt, etanolförpestat glåpord kommer att hagla känns inte helt otänkbart. Maj de best tim winn!

2008-12-18 @ 08:48:43
Postat av: Johansen

Tack!Kul med lite beröm för en gångs skull. Jag undervisar inte i svenska utan i Ma/No.



Nu ska jag själv ladda inför matchen mot Nosaby ikväll.

2008-12-18 @ 13:15:57
Postat av: Arber

Hur många liter vatten har du dryckit det senaste dygnet?

2008-12-18 @ 14:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0