Blivit lurad av en Turk !!

Har inte kunnat blogga dem senaste dagarna för att jag varit på utbildning i Stockholm.
Som tur är så har Johansen roat alla med intressanta inlägg.
Resan var jävligt rolig och det var första gången jag flög inrikes.
Men att maten kostade på flyget försvånade mig med tanke på att flybiljetten kostade lika mycket som när man åker utomlands. Judar !

När man utbildningen var klar och man varit där några dagar så var det dags för att ta en taxi från centrala stockholm till Bromma flygplats. Taxin skulle kosta 200 kr fick jag höra av personer som ofta åkt samma resa.
Men jag hade oturen och bli körd av en turk som hela vägen frågade om Telenor var billigare är Comviq kompis och om jag var kompis med Zlatan eftersom jag var från Skåne.
När vi var framme så stod det på taxametern 400 exakt !
Jag visste att Turken kryddat på med 200 kr men jag hade för brottom för att tjafsa så jag betalade och gick av.

400 kr för 18 minuters bilfärd !

Kommentarer
Postat av: negan

400 e ingen för daj nu när du jobbar på telenor:)

2008-12-05 @ 12:55:51
Postat av: Fatos Gashi

Som en erfaren taxi kille som jag är..ler så är det så att vi inom taxi har varje dag en dum person som vi ser direkt att den kan man lura.

Och turken han insåg att denna tröga person var just du Jetmir,jag antar att när han hörde dig prata skånska, så tänkte han väl att den jävla Dansken ska få betala min Kebab idag!

Du behöver inte ta det personligt,, för att

NI ÄR MÅNGA....

Skulle du behöva Taxi i Kristianstad så ring 044-242424 inga turkar i vårt bolag,, bara EN ALBAN..ler

2008-12-05 @ 12:56:44
Postat av: Jetmir

Hahahaha Fatos.

Samtidigt som du jävlades med mig lite så gjorde du reklam för Taxi Kristianstad.

Måste säga att det är väldigt imponerande.

Men varför ringa Taxi Kristianstad när det finns svart taxi bara runt hörnet ?

Dem kanske luktar mer men dem är fan så mycket billigare ;)...........

2008-12-05 @ 13:21:31
Postat av: Jetmir

Haha Negan.

Lönen kanske är bättre på Telenor men det är fortfarande inte i närheten av ditt proffskontrakt med Ronnie Larsson ;)............



Jag o Brianna har reserverat 6 biljetter till Body of Lies ikväll så om du ska med så ring mig.

2008-12-05 @ 13:24:07
Postat av: Turk

Tror att det stämmer vad du sa Fatos. Fast förutom att personen måste vara dum så måste personen som ska luras även verka väldigt mesig och töntig.

2008-12-05 @ 13:32:01
Postat av: negan

hahaha.....turk vill ha bråk:) ja gillar de:)

2008-12-05 @ 14:35:54
Postat av: daniél

tuffa tider svenne

2008-12-05 @ 14:41:23
Postat av: negan

ska toffla så kan inte gå på bioooo....

2008-12-05 @ 14:50:25
Postat av: Harris

Jag är ochså taxishaför nu, och jag är stolt över det!!!!!

2008-12-05 @ 15:24:19
Postat av: Johansen

Du blev verkligen blåst men det drabbade ingen fattig. Varför käka flygplansmat inrikes? Hinner ju knappt inte servera skiten förrän det är dags att landa.



Såg Mohinder stå inne på Domus och kränga telefoner, abbonemang och försäkringar. Är det där du ska stå sen Jetmir?



Kan inte låta bli att nämna din bror, Muratinho, som bjöd på två stycken kassar efter mina inköp på Clas Ohlson. Vilken trevlig prick, rena svärmorsdrömmen. Så nu har jag nämnt hans namn och kan därmed kvittera ut ett gratis USB-minne på 4 GB på Clas Ohlson. ;)

2008-12-05 @ 17:53:46
Postat av: Jetmir

Hahahaha nej jag ska jobba i en butik.

Hade gärna jobbat på Express som Mohinder när man tjänar 40000-60000 i månaden men hade nog inte orkat vara bortrest 25 dagar i månaden.

2008-12-05 @ 19:06:16
Postat av: Emil N

Finns ingen garanti för att tjäna 40 - 60 tusen netto per månad! Då måste du älska att lura skiten ur dem svaga i vårt samhälle, bland annat pensionärer som tar 24 månaders abonnemang när dem har 6 månader kvar på jorden etc.

2008-12-06 @ 12:40:21
Postat av: Arber

Emil om man tänker efter på ditt exempel så kan det nästan vara tvärtom där, det är pensionären som blåser telefonbolaget. De får ju me en mobil på köpet och sista månaden kan de passa på att ringa som in i..

2008-12-06 @ 13:15:00
Postat av: Harisss

Jag förstår inte varför man ska ta taxin när man kan ta sin egen bil....?

2008-12-07 @ 02:38:02
Postat av: Dagge

Arber jag dog när ja läste ditt inlägg! Fy fan va roligt!,

2008-12-07 @ 04:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0